Epilepsi hos katter?

Är helt skakis än, Molle (min ena katt) fick precis någon form av epilepsi attack. Han låg och skaka i säkert en halv minut och i panik sprang jag och hämta vatten som jag hällde över honom... Stackaren..
När han blev normal igen tittade han bara storögd på oss, helt utsliten...

Googlade lite snabbt och såg att katter kunde ha epilepsi. Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra, vart jag ska ringa.. Någon som vet något om detta får gärna höra av sig!

Han är livrädd nu och ligger under soffan och gömmer sig, precis som han gjorde första dagen vi fick honom. :(

Kommentarer:
Postat av: Martina

Stackars liten misse :( Ring eller åk in till smådjurskliniken och hör med dom. Dom borde veta! :)

2010-01-15 @ 00:46:02
URL: http://martiinajohansson.blogg.se/
Postat av: Jane

Gud vad hemskt :o åk till veterinären!

sv. haha thnx;) ja.. semlor, gud vad jag längtar haha :D

2010-01-15 @ 09:48:13
URL: http://jeino.blogg.se/
Postat av: Marielle

http://hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=39d4cac0-2c7b-4046-9b50-3d94aacd708b



Där hittade jag ganska bra info. Veterinär brukar visst vilja att man avvaktar för att se om de kommer fler anfall. Man kan märka på katten när de eventuellt är på väg att hända, den brukar bli orolig en stund innan. Och även efteråt samt slö.



Ni ska hålla koll på vilka tiden och vilka dagar de hände, för man ska kunna se ett mönster. Molle behöver lugn och ro, inget tjo o stim, för de kan utlösa det.



Usch :(



2010-01-15 @ 11:32:52
URL: http://missmellan.se
Postat av: Anonym

ring 070-5518039 ..hon heter Marika Gunnarsson och är vetrinär..

hon kan säkert hjälpa dig..super trevlig..kan göra hembesök också..har henne själv + lillevi..

2010-01-15 @ 14:02:48
Postat av: simone

oj, såg nu att mitt namn inte kom med, de va jag som skrev ovan..

2010-01-17 @ 12:58:00

Innan ni kommenterar:
→Har du ingen blogg, skriv då ditt namn eller e-post så att jag kan svara :)
→Ingen reklam eller spamm tack!
→Jag kan rösta på er eller delta i er tävling MEN vill inte ha en spamm-kommentar enbart om det :)



Kommentera här:

✌ Ditt namn:
Kommer du tillbaka?

✉ Din E-post: (publiceras ej)

♕ Din hemsida eller blogg:

✍ Kommentar:

Trackback
RSS 2.0